Til innholdet

Slik gjør Simon boligannonsen annerledes for mest mulig oppmerksomhet!

Når man skal selge boligen sin vil man selvsagt at flest mulig ser den. Og er det egentlig slik at en boligannonse bare er en boligannonse, eller?

Sammen med Fotograf Frank Hesjedal gjør eiendomsmegler Simon Mellingen hos Z-eiendom ting litt annerledes på noen av eiendommene han selger. Fotograf og megler bruker hverandre som statister på bildene, hver for seg, sammen, og ofte også sammen med selgerne. Dette gjør Simon for å skille boligene han selger ut i mengden. Ikke så dumt, kanskje?

Det viktige er å ta boligkjøperne litt på senga ved å ha et menneske i bildet. Det gir oppmerksomhet slik at de klikker seg videre inn på boligen.

Simon og Frank har gjort dette en god stund med gode tilbakemeldinger fra selgere, kjøpere og kollegaer. Ett spennende prosjekt de gjorde var et oppussingsobjekt der de brukte stylister, maletrapp, malingsspann og fargepaljetter til inspirasjon. Dette gjorde en traust og litt trist leilighet levende og fargerik, samt at det gav potensielle boligkjøpere mulighet til å se nye løsninger. Det var veldig vellykket, og det det var folkevandring på visningen forteller han.

Stylisten er klonet i annonsenbilde. Spennende og annerledes!

 

Boligkjøperne sitter på nett og ser hundrevis av boligannonser. Dette er grunnen til at det er viktig å skille seg ut, sier han. Noe Simon lykkes med.

Han kan fortelle om en eiendom som hadde vært til salgs hos en annen eiendomsmegler i 6 måneder uten bud. Da han fikk oppdraget med salget ble nye bilder tatt. Han brukte bilder av mennesker som blikkfang, kun kort tid etter var leiligheten solgt!

Det er forfriskende, gøy og annerledes, sier fotografen Frank som gjerne gjør flere slike stunt. Han har mange flere ideer til hva som kan gjøres. Nå er det sol og sommer, så hva med grilling eller trampoline med barna? Vi må bare tenke litt utradisjonelt, smiler han.

Sosiale medier er mye brukt for å markedsføre boliger

Bilder med mennesker får også ekstra oppmerksomhet i sosiale medier, der folk deler og kommenterer. Dette gir selvsagt eiendommen også ekstra oppmerksomhet, og er jo akkurat det jeg er ute etter, sier Simon. Vi bruker facebook, instagram og har også benyttet snapchat til markedsføringen av boliger. Vi må være på for kundene våre!

Fotograf Frank Hesjedal og Simon Mellingen i sofaen på annonsebilde.

Passer ikke for alle, og fokuset vil til enhver tid være å gi boligkjøperne den korrekte informasjon om boligen de skal ha.

Slike stunt passer ikke for alle eiendommer, og det er kun når selgeren og jeg er enige om at dette kan være en positiv ting vi gjør det. Og så er det selvsagt også viktig å poengtere at det alltid er hovedfokus på korrekt informasjon, og det å vise boligen slik den er, sier Simon før han han setter seg i bilen for å dra til en ny visning.

Selger og Simon ser på annonsen i boligmagasinet.

 

 

Av  Morten A Olafsen/Z-Eiendom as

Foto: Frank Hesjedal